dimarts, 25 de febrer del 2025

BOULDER d'Eva Baltasar

 

Eva Baltasar és poeta i escriptora catalana. Aquest mes de febrer hem dedicat la lectura del club al seu llibre Boulder pel qual va ser nominada al Premi Internacional Booker  i també seleccionada com a finalista, essent la primera obra literària finalista en llengua catalana.

En la tertúlia s'ha comentat que és una novel·la diferent, que no es pots valorar només l'argument de la narració sinó que el valor recau en la pròpia narració, en la forma. 

Ja des de la primera pàgina l'escriptura ve impregnada de poesia, pel seu lèxic i per la quantitat d'imatges que plasma mitjançant la paraula. I és en aquest aspecte que es reconeix la veu d'Eva Baltasar com a poeta, capaç d'escriure una novel·la amb una prosa poètica intima i reflexiva  en la pell d'uns personatges peculiars.

S'ha parlat també de temes com la solitud i la precarietat en la que se sent còmode la protagonista "Boulder", també de la possessió en la relació de les persones o de la seva dependència, de maneres de viure la maternitat i la sexualitat etc.

La novel·la ha estat molt ben valorada per les tertulianes del club.